Profil firmy

arrow

Na rynku IT Util Sp. z o.o. funkcjonuje od 2008 roku, stale oferując Klientom...

Doświadczenie

arrow

IT Util, świadcząc profe- sjonalne usługi dla firm z branży energetycznej...

Specjalizacja

arrow

Wspólnie z takimi produ- centami jak SAP, Microsoft czy Apple staramy się...

Żadne inne rozwiązanie nie łączy działalności przedsiębiorstw użyteczności publicznej z możliwościami Internetu w tak efektywny sposób! SAP dla przedsiębiorstw użyteczności publicznej zapewni Państwa organizacji szeroki zasób możliwości, niezależnie od tego, czy zastosowane zostanie w przedsiębiorstwie dostarczającym energię elektryczną, cieplną, gaz czy też w przedsiębiorstwie gospodarki komunalnej.

  • całościowe zarządzanie przedsiębiorstwem, nadzór na procesami gospodarczymi, raportowanie
  • dowolna szczegółowość i perspektywiczność rozwiązań - od najprostszych, niezbędnych na danym etapie rozwoju firmy, poprzez bardziej rozbudowane, aż do najbardziej złożonych, przeznaczonych dla środowisk o dużej konkurencyjności
  • pełna obsługa przedsiębiorstw multienergetycznych
  • jedna wspólna baza danych dla całego przedsiębiorstwa, bez ograniczeń ilości odbiorców czy też ich charakteru,
  • integracja całego łańcucha wartości: podpisanie umowy, realizacja usług przyłączeniowych, odczyty urządzeń pomiarowych, billing, fakturowanie i zarządzanie należnościami
  • zorientowana na klienta architektura rozwiązania
  • usługi dodane - możliwość wykonywania na rzecz innych firm odczytów, billingu, fakturowania, zarządzania należnościami
  • wykorzystywanie rozwiązania w przedsiębiorstwach działających w grupach kapitałowych
  • pełna obsługa Euro, wielowalutowość
  • obsługa wszelkich kanałów komunikacji z klientem
  • koncepcja klienta/odbiorcy jako partnera handlowego, różne role - różne zakresy danych, np. najemca, właściciel, potencjalny klient
  • powiązanie obsługi odbiorców ze strukturą organizacyjną firmy
  • wykorzystanie workflow - elektronicznego przepływu pracy i dokumentów do realizacji spraw klientów
  • historia obiektów biznesowych w systemie, np. kolejne umowy i odbiorcy związani z danym lokalem, miejsca instalacji i uwagi dotyczące liczników: daty, sposoby, powody, dokumenty kontaktów klienta z przedsiębiorstwem.
  • kompleksowa, techniczna obsługa klienta
  • ewidencja korespondencji
  • integracja procesów obsługi klienta z innymi procesami przedsiębiorstwa
  • logiczna struktura danych obejmująca część techniczną i handlową
  • dowolna ilość umów dla odbiorcy
  • koncepcja rachunku umów pozwalająca na stosowanie różnych procedur rozliczeń i windykacji
  • wielowymiarowe hierarchie i segmentacje klientów
  • ustandaryzowane działania sprzedażowe
  • obsługa pełnego cyklu sprzedaży od szansy poprzez oferty, aż do kontraktu lub umowy ramowej
  • zarządzenie produktami i usługami
  • analizy pipeline sprzedaży
  • monitorowanie statusów realizacji celów sprzedażowych
  • kompleksowa integracja z billingiem i fakturowaniem
  • odczyty zużycia dowolnych mediów
  • odczyty liczników oparte na urządzeniach przenośnych, książki odczytowe i transfer danych z zewnętrznych urządzeń pomiarowych
  • tworzenie elastycznych marszrut odczytowych
  • definiowane procedury akceptacji wyników odczytów
  • odczyty zdalne, współpraca z automatyką pomiarową
  • definiowanie taryf obsługujących rozmaite przypadki biznesowe
  • różne rodzaje billingu, np.: okresowy, na żądanie klienta, wsteczny, końcowy
  • walidacja dokumentów w trakcie całego procesu billingowego
  • symulacje billingu
    • nowe rodzaje billingu:
      wycena w czasie rzeczywistym (Real Time Pricing) - przedłożona przez klienta prognoza zużycia jest porównywana z wartościami rzeczywistymi; w zależności od przyjętych ustaleń przekroczenie zdefiniowanego przedziału o +/- n% powoduje dodatkowe naliczenia
    • czas zużycia (Time of Use)
  • rozliczenie pełnego zestawu usług i opłat
  • wymiana danych z innymi sprzedawcami i dystrybutorami
  • symulacje fakturowania
  • możliwość przypisania oddzielnego wzorca faktury do grup klientów lub nawet pojedynczych klientów
  • możliwość uwzględniania dowolnych pozycji typu obniżki, dopłaty itp.
  • dołączanie ulotek i materiałów informacyjnych
  • definiowane wielopoziomowe procedury windykacji
  • zarządzanie wieloma różnymi kategoriami przypadków spornych
  • integracja z zewnętrznymi publicznymi rejestrami dłużników
  • całościowa gospodarka urządzeniami pomiarowymi: zarządzanie zapasami, zakupy, instalacje, zdjęcia, wymiany, dane znamionowe, utrzymanie i serwis, różne typy liczników
  • obsługa legalizacji: tradycyjna i statystyczna
  • odzwierciedlenie obiektów technicznych na dowolnym poziomie szczegółowości - liczniki, urządzenia dodatkowe (np. przekładniki, reduktory), przyłącza, złącza; także obiekty przyłączone (np. kamienice, bloki, zakłady) i lokale (np. mieszkania)
  • jednoznaczne przypisanie obiektów dzięki strukturze administracyjnej i zesłownikowanej bazie adresowej: miejscowości, ulice, kody pocztowe
  • profile i zużycia dla obsługi typowania nielegalnego poboru
  • segmentacja pod kątem nielegalnego poboru
  • raporty wspomagające wykrywanie nielegalnego poboru
  • wsparcie technicznej i handlowej obsługi nielegalnego poboru
  • zalecenia pokontrolne i monitorowanie ich wykonania
  • wielowymiarowa segmentacja klientów
  • planowanie działań marketingowych na dowolnym poziomie szczegółowości
  • całościowe zarządzanie kampaniami
  • analizy relacji z klientami
  • analizy ruchu na stronach internetowych
  • przygotowywanie dowolnych analiz marketingowych
  • obsługa wszelkich usług i produktów przedsiębiorstwa, w tym własnych i firm trzecich
  • ujęcie finansowe i rzeczowe, przyporządkowanie zasobów
  • zestawienia konfigurowanych usług i produktów w łatwy sposób pozwalające na ich specyfikację i wycenę
  • gromadzenie danych odczytów wykonywanych w kilkunastominutowych odstępach, profile zużycia
  • wykorzystywanie zebranych danych do billingu czasu rzeczywistego (Real Time Pricing) lub billingu czasu zużycia (Time of Use)
  • wykorzystywanie profili zużycia do prognozowania i bilansowania
  • monitorowanie dowolnych wartości w różnych punktach pomiarowych
  • działania matematyczne na profilach, np. dodawanie, znajdowanie minimum, maksimum itd.
  • obsługa klientów rozproszonych
  • elastyczne, wielowymiarowe raportowanie
  • niezbędne sprawozdania (np. regulator, agendy rządowe itd.)