Wyzwania IT w Utilities
Wdrażanie regulacji dotyczących deregulacji, konieczność stałej poprawy efektywności oraz redukcji kosztów przy równoczesnej poprawie jakości obsługi klienta, zachowaniu bezpieczeństwa energetycznego i stałym budowaniu przewagi konkurencyjnej są największymi wyzwaniami firm branży Utilities. Sprostanie tym wyzwaniom wymaga zapewnienia efektywnej integracji procesowej całego przedsiębiorstwa, stworzenia możliwości oferowania nowych produktów i usług oczywiście przy stałym podnoszeniu ich jakości.
Nie jest to możliwe bez konsekwentnej poprawy efektywności prowadzonego biznesu dzięki zapewnieniu stałego wsparcia ze strony zintegrowanego środowiska biznesowo-informatycznego.
Oczekiwania klientów związane z efektywnym gospodarowaniem energią powodujące szybki rozwój nowych technologii umożliwiających dostarczanie im nowych produktów w tym obszarze jak np. rozwiązania w zakresie sieci inteligentnych smart grid w znacznym stopniu przyspieszają i kształtują obraz tego środowiska.
Rozwój i budowa zintegrowanego środowiska biznesowo-informatycznego przedsiębiorstwa jest procesem wieloletnim, który musi być prowadzony w zaplanowany i przemyślany sposób, równolegle w warstwach procesów biznesowych, infrastruktury IT, systemów IT jak i samej organizacji.
Rosnąca konkurencja i urynkowienie cen w sferze Utilities, coraz silniejsza regulacja, oraz nowe wymagania stawiane przez klientów powodują, że obecnie głównym elementem pozwalającym na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej jest zapewnienie silnej integracji procesowej przedsiębiorstwa przy równoległym wsparciu ich realizacji nowoczesnymi technologiami IT. Dotyczy to w szczególności procesów związanych z obsługą klienta na styku spółek obrotu i operatorów sieci dystrybucyjnych i rozdzielczych oraz systemów zarządzania eksploatacją sieci przesyłowych.